Designing Mini Block Artwork from Colored Mesh

(a) input mesh model  (b) sampling & recoloring  (c) surface editing  (d) brick generation  (e) block work construction



Mini block artwork is a kind of well abstracted low-resolution block construction with aesthetically pleasing block layout. Similar with previous LEGO constructions, mini block artwork requires strong interconnection among blocks, i.e., a stable layout. However, what make mini block artwork different are the new requirements on highly abstracted shapes and colors and the regularity in block layout considering symmetry in the model itself. We focus on these requirements by first integrating quantization of colors into abstraction. We further explore layout generation method satisfying both stability and symmetry to support our prototype design system. Mini block artwork generated using different methods are evaluated on both stability and symmetry of the block layout. To facilitate a justified and discriminating layout comparison using stability, though we consider factors similar to classical heuristics, we experimentally optimize the weight of each factor for mini block artwork.


色付きメッシュモデルからレゴ作品を自動的にデザインする時に、従来の方法は主に中、高解像度でボクセル化して、更にブロック重なりの頑丈さを中心に最適化します。しかし、小型ブロック芸術作品(mini block artwork)は抽象度の高い低解像度デザインの上に、ブロック重なりの美しさを実現するため、モデル自身の対称性も非常に重視される作品です。本研究は小型ブロック芸術作品の製作を支援するため、従来の自動化処理方法を改善し、デザインシステムを開発しました。本論文は自動化処理する時に、形と色の抽象的な表現を考慮してメッシュモデルをボクセル化し、頑丈さと美しさを結合してブロック重なりを最適化します。更に、従来手法と比較するため様々な実験を行いました。



  • Man Zhang, Yuki Igarashi, Yoshihiro Kanamori, Jun Mitani. Designing Mini Block Artwork from Colored Mesh. Smart Graphics 2015, Chengdu, China, Aug. 26-28, 12 pages.